Uke 12: Møre paralympics!

Hei bloggen!

Denne uka startet som vanlig med valgfag før lunsj. Etter lunsj gikk tiden til forberedelse av elevkveld og klubben.
På tirsdag tok vi turen til Veirahaldet, et fjell rett ovenfor Ørsta skisenter. Med Bjørnar i front ble det et rolig og svettefritt tempo oppover fjellsiden, og praten gikk i snøforhold og skredlære. Da vi kom oss opp i høyden tok vi en snøprofil, og lærte oss mer om de forskjellige lagene i snøen. Det var såpass mye å si om denne snøprofilen at en stor del av klassen rakk å bli ganske frosne. Deretter bar det nedover fjellsiden i variert snøforhold.
Onsdagen ble tilbrakt i den nye klatrehallen i Ørsta. Etter en lang dag i klatreveggen dro vi tilbake til skolen med noen nye topptau- og brattkort.

Første del av torsdagen hadde vi gymsalaktiviteter og styrketrening med Staxrud og Baliklassen. Mange forventet en beinhard styrkeøkt med en tidligere Olympiatoppen trener, men det som møtte oss var en lang økt med mye prat og noen få knebøy. På kvelden var det duket for Peruklassen siste klubben 🙁
På fredag var det igjen tid for valgfag, men det sunnmørske været gjorde noen endringer for dagen. valgfag topptur ble til valgfag gymsal og skifilm, og valgfag mat på bål ble til asiatisk matlaging med Haibisander og Edvardiao.
Lørdagsseminaret denne uken skulle egentlig være strandrydding på runde fyr før fuglene trekker tilbake, men etter en risikovurdering ble det tatt en avgjørelse på at det ville bli for farlig å plukke søppel omgitt av 7 meter høye bølger og stormfull vind. Dermed ble seminaret hold av en stressa Body&mind-gjeng som kun fikk 24 timer til å forberede hele seminaret. Til tross for dette fikk vi et godt innblikk i reisen gjennom Thailand og Bali.
Senere på kvelden stod hele klassen klare i matsalen i afterskioutfit med rykende fersk taco på bordet. Stemninga rundt matbordet ble ekstra bra med munkholm og rå musikk. Videre flyttet vi oss inn i gymsalen der afterski ble byttet ut med Møre Paralympics. Alle ble delt inn i lag og ulike handicapper, og det ble konkurrert i alt i fra hinderløype for blinde, kappløp for lamme til fotballkamp for skjeløyde. Det hele ble avsluttet med beerpong og premieutdeling.
Uka ble avsluttet med en innedag i innevær fylt med trening, god mat og tv-titting.