Uke 39 – Kjerringa og kajakk

Denne uken startet med valgfag etter morgensamling på mandag. Etter lunsj hadde vi linjefag, hvor vi øvde på å sette opp telt. På kvelden stekte vi pannekaker på stormkjøkken til kveldsmat og sov i teltene vi hadde satt opp.

På tirsdag gikk vi Kjerringa med ekstremsportklassen. Vi syklet opp til Mosetra som ligger på 330 meter over havet før vi gikk opp på Kjerringa som ligger 1130 m.o.h. Det var en veldig bra tur, med fin natur og utsikt. På vei ned var det mange som badet i et lite tjern.

På onsdag dro vi på kajakktur med klassen. Vi padlet rundt en øy som heter Eika. Halvveis stoppet vi og tente bål og spiste lunsj. Eirik hadde kjøpt med en overraskelse til oss fra butikken. vi ble servert kjeks med blåmuggost, som vi måtte spise opp for å få dessert. Alle i klassen tok utfordringen på strak arm og fikk sjokoladeboller. Det var en kjempefin tur med strålende sol.

Dagen etter var vi på Mosetra og lekte capture the flag. Konkurranseinstinktet i klassen slo inn og var en intens time med mye løping i myr og skog.

Fredagen gikk til ulike valgfag. På lørdag holdt Sumin et interessant seminar om Tibet. På kvelden hadde ekstremsportklassen elevkveld, med tema steinalderen. Det mange kreative kostymer og elevene var veldig flinke til å underholde.

Søndagen ble brukt til diverse aktiviteter. Noen sti-syklet, noen dro til Ålesund, mens andre gikk på forskjellige fjellturer.