Uke 16 – Ski og X2 festivalen

Shallabajs!

Vi startet uka med noe vi ikke hadde gjort på lenge, nemlig gå topptur! Målet for turen var å komme et godt stykke opp på ryggen av Kalvedalsegga (1234 moh). Vi gikk et godt stykke på ski, før vi tok av oss og gikk siste etappe på beina for å komme helt opp. Utsikten var heldigvis smekkerlekker, for det var ikke snøen. Loftepus hadde ikke opplevd så råtten snø i sine år her på Sunnmøre. Ned måtte vi uansett, og det lugga for både de som hadde vært englebarn og glidet skier, og ikke minst for latsabbene, som ikke hadde gjort det. Det blei lite med gode stilpoeng i nedkjøringen, og mange gikk på snørra opp til flere ganger. Alt i alt, så var det en fin tur med latter og lekker utsikt.

Skjeggvekst?
#marteposen #liveterbestute

På tirsdag glimtet sola til, og folk kledde seg til skitur i baris. Målet for dagen var nødvendigvis ikke topptur, men livsglede. Vi gikk innover en fantastisk fin dal, og fant et deilig solvegg. Akkurat hvor røper vi ikke. Alle tok seg en matbit og slikket litt sol, før tre sprekinger (lovet å nevne med navn; Siggen, Michelle Mabelle og våres selvutnevnte far) dro avgårde opp til Grønetinden (1014 moh). Resten av gjengen slikket enda mer sol, mens bålmester Jonna fikk fart på flammene. Da blei det ostesmørbrød, full fest, og stemningen var “lit”. På veien tilbake fikk vi virkelig se at våren var på vei, og måtte ta av oss skia opp til flere ganger for å krysse bekker.

Var så vidt vi rakk å ta bilde, for denne trønderen var jaggu rask på tirsdag! (ikke spør hvorfor hun har på brillene til Ståle Sandbech)
Gikk en tur på stien og søkte skauens ro
$$hteek
Love is in the air
Slikke
DE TO RASKESTE OG SPREKESTE I KLASSEN PÅ TOPPTUR <3

Onsdag var de klart for å gjøre i stand til årets fest på Sunnmøre, nemlig X2 festivalen!!!! Vi rigget opp til stemning, og var gira på å komme i gang.

Selve festivaluka startet på torsdag med freeride aka. Xfree. Klassen dro avgårde med våre gode, ekstreme venner på ski inn mot Hestehornet. Alle godt kledd, gikk vi et godt stykke på snø vi kunne se smelte, til vi tilslutt kom fram til foten (eller ska vi si hoven, hehe) av Hestehornet. Her ble vi sittende under jervenduk og høre på to kommentatorer mens vi så på gale folk kjøre ned fjellet. Det var god stemning og mye knall og fall. Og sola kom tittende fram da vi var på veg ned. Senere på kvelden var det mange som dro på foredrag på festivallokalet, og etter det hadde kvelds-/nattevakt, fra 20.00-03.00.

merch<3

Fredag og lørdag fortsatte med samme prosedyre. Vi hadde flere kveldsvakter, og var frivillig på flere av konkurransene, som longboard, skating, elvkajakk, freeride og surfing. Med gratis festivalarmbander fikk vi også med oss en del artister, deriblandt Arif og Skatebård. Søndagen gikk til nedrigging, for de som ikke hadde kveldsvakt. Og vi kan si at etter denne uka sitter vi igjen med fete minner, og litt mindre fete t-skjorter.

For info, bilder og videoer fra X2, så kan du sjekke ut mer HER!